Wednesday, 11 May 2011

Tak Sedap Hati

semua org msti pernah rase perasaan nie kan
kdg2 perasaan nie dtg secare ttbe je tnpe sbb
org kate klw rase tak sedap hati nie mungkin kite akan ditipu ?
tak pon prkare buruk akan brlaku ??
eh eh betul ke ??? itu hnye tuhan sje yg tahu 
so  kene lah berdoa mudah mudahan dijauhkn prkare yg buruk nie
klw rase tak sedap hati, resah gelisah, stress or ape2 perasaan yg tak sedap
elok lah amek air smyng dan elok lagy mmbce Al-Quran 
insyAllah hati kite akn tenang semula dan hati akan rase lapang je 
mmbce al-quran nie mmg bnyk fadhilatnye 

antaranye seperti hadith daripada riwayat At-Tarmizi ;
Abdullah bin Mas' ud R.A meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW telah bersabda,
"Sesiapa yang membaca satu huruf daripada kitab ALLAH TAALA maka untuknya diberi satu 'hasanah'(kebaikan) sebagai ganjaran bagi huruf itu dan satu hasanah adalah sama dengan SEPULUH pahala. Aku tidak berkata ('Alif, lam, mim) sebagai satu huruf tetapi (alif) adalah satu huruf, (lam) adalah satu huruf dan (mim) adalah satu huruf."

hah ! tgk ! tgk ! mudah jer kan nk dpt pahale nie?
cume manusia je tak dpt layan nafsu dari syaitan
tpi klw rase mls jgk nk bce 
berzikir pon in syaa allah dpt menenangkan jiwa yg tidak tnteram
 slain berfungsi untuk bersihkan hati
k la.. sekian sedikit tazkirah drpd cik suke bebel
bye2 assalamualaikum 

7 comments:

Ecsenius said...

sejuk hati sy klu dpt isteri mcm ni wak ~ <3

yukie oh yukie said...

eh eh.. muke awk lagy yg komen HAHA :D
awk nie pminat setia blog sye ye ? :p (:

Ecsenius said...

ye ye..nk otograf ! haha XD

yukie oh yukie said...

eh eh sesi otogrof da hbes.. sile dtg laen kli ye dik :'))

yukie oh yukie said...

haha sori dik.. sesi otograf da tamat..dtg laen kli ye dik XD (:

Aqilah Kamarudin said...

yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh . mana button follow ?

yukie oh yukie said...

bkn ko da follow ke ? ade kan kt celah2 ats tuh

Post a Comment

ce komen ce komen cikittt :3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
A