Saturday 21 July 2012

selamat berpuasa =)



walaweyhhh harini dah start puase dah? ekeke
cepatnye mase berlalu
kang tuptaptuptap* dah raye pulak
ape2 pun selamat menjalani ibadah puasa buat semua
semoga ramadhan kali ni lebih baek dari ramadhan yang lepas
insyaAllah..
azam ramadhan kali ni aku nak buat terawih sampai hujung puasa
harap2 aku kuat semangat nak pergi masjid dan tak tuttttt ehek
amin amin amin !
so korang sahur ape je tadi? bangun ke tidak?
sahur tadi aku makan nasik, lauk sotong masak sambal dan rendang
pehhh sedap ! aku tambah sampai 3 pinggan sbb lapar punya pasal
(*eh kau cite pasal makanan pulak? matahari dah naik ni, orang tengah puase =P)
yang peliknye abang dan adik aku tak tambah nasik -.-
diet ka ? aiyoyo kalau dok rumah je tak buat ape2 mmg cepat lapar
makan banyak sahur sakalipun, nanti rasa lapar jugak *itu aku la
kalau kat kolej aku sahur minum air kosong je
tak rasa lapar pun sbb busy pegi kelas
semua ni adalah kerana mind set. *waduhhh
lepas sahur je tak elok tidur nanti otak jadi lembap
so korang kene la rajin bace al-quran macam aku *tiputipu
ok ok memang aku tipu pun
sbb kalau aku kat rumah memang malas tahap gaban
insyaAllah kalau kat kolej nanti aku buat
walaupun sebenarnye aku ni pemalas
tapi kene lawan
kalau ikut kehendak nafsu.. binasa! ehee
kalau nak tambah pahala lebih kene la buat
biar kita dapat puasa mabrur tahun ni
insyaAllah.. amin.
emm esok aku dah nak balik kolej
barang pun dah pack semua
alahai.. malasnye nak balik sana
tapi kalau nak sambut raya kene balik jugak hehe
nak taknak kene balik jugak
balik balik balik ! hidup mesti diteruskan
taknak balik pun sbb esaimen tak siap sebenarnya
aduhhh sebulan aku stay kolej nanti mungkin bulan stress kot
sbb ade test dan esaimen pun menghampiri date expirednye
da la aku nie pemalas nak buat esaimen -.-''
sem ni dan sem lepas aku memang jadi malas la
kenape ye? taktahu laaa aduhhh spoil betul 
takleh jadi niii
nak berjaya dunia akhirat kan ? =D

0 comments:

Post a Comment

ce komen ce komen cikittt :3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
A