Tuesday 7 August 2012

jerantut trip :D

cuti nuzul al-quran aritu
aku, athirah, yaya and kak pah [yaya singkatan kepada fakhriah dan kak pah, sharifah 
basyirah. kenape panggil die 'kak' ? sbb name gelaran die mcm tuh nak buad mcm mana,padahal sebaya =D] 
kami kawan sekelas pergi mengembara.
ceceee mengembara la sgtt.. ok2
aku just menziarahi keluarga kak pah di jerantut sahaja
tapi athirah tak la
die balik rumah die je =D
cuti2 ni saje pergi, bosan time bulan pose kan
teringin jugak nak jalan2 tempat orang
kalau dok hostel pun aku tak tau nak buat apa
tido je la kot.. baek jalan2 cuci mate
tapi kene keluarkan em emm banyak sedikit fulus ($$$) la hew3
fulus ya fulus mana mau cari haaa
cari dalam bank laaa, duet pt (ptptn) da dapat kann
tapi aku tak leh la nak boros sgt
hati tak tenang
sbb aku sayang duet tu kuar dari bank
nanti nampk sikit, mwhahaha ! =D
pulakk dahh.. dah tu untuk ape buat pinjaman, ye dok ?
bukan2.. maksudnye bile rezeki dah masuk melimpah ruah ni
kene la gune dengan hemat cermat hebat
aku bukan kedekut oke
member aku kate aku kedekut
ciskek btul ! hehe
kiteorang bertolak hari jumaat
kami terpaksa skip klas TORT
oh mampos, kalau mak aku tau mmg naye hidup aku =P
tak baek buat la. taubat2
sebenarnya aku tak tau pun trpkse skip
ingatkan pergi klas sbb kak pah cakap tiket pukul 1
so pikir sempat la kononnye
dan2 bile da sampai terminal tiket pukul satu dah habes
ade pun tinggal malam
oh tidakkk, nak taknak trpakse turun temerloh jam 12.30
sampai je temerloh ingt dapat la tiket ke jerantut jam 3
tapi tiket tinggal untuk 2 orang je
haduyaiii.. ape la nasib bulan ramadhan nie
sbb tak dpt berkat tak pergi kelas TORT kot -,-
cobaan2, kiteorang trpkse amek tiket jam 5 sbb tuh je yg ade
alhamdulillah ade
dan alhamdulillah jugak la kak pah dapat beli henset baru
untung laaaa
hikmah disebalik temerloh -.-
ok.. malas aku nak detailkan

pastuh esoknya hari sabtu tu kiteorang tak kuar mana pun
just pegi bazar je, makan angin petang
well.. pemandangan kampung kan
sangat seronok.. sbb ade bnyk kek coklat bertepek hehe
tau tak ape ? kalau tau senyap =X
percaye atau tidak aku pertama kalinye bawak kereta !!!
ecececee pertame ape.. bkn pertama la
its like aku dah lama tak bawak kereta
pastuh dgn tibe2 aku bawak kereta
lebih kureng mcm tu la
actually aku ni mana la cekap sgt bwk kereta
harap je ade lesen tapi... (angkat tgn ke bahu)
bile da pegang streng kete tuh rase mcm nak drift plk bhahaha ! kiding
disebabkan dapat kepercayaan, aku berjaya bawak. wohooo !
alhamdulillah selamat pergi dan selamat pulang
walaupun aku bawak agak ganaz sikit
dan walaupun sebenarnya agak banyak
kalau mak ayah aku tau mmg mampos aku
tapi diorang mmg dah tau pun
sbb mulut aku tak leh nak tutup rahsia, cis betul

second day pulak hari ahad kiteorang pergi jalan2 bndar jerantut
abang kak pah tolong hantakan
lebih kurang dalam sejam jugak nak sampai ke bandarnye
kat situ tak de ape sangat pun just kedai2 camtuh la
ok la.. dari takde langsung leh mmpos aku kalau dok sane
cehhh cara cakap mcm selalu kuar pergi bandar je bile dok seremban
takde la.. maksudnye kalau aku dibuang daerah dok sane
means that aku boleh hidup la -.-
sane aku tak berapa nak shoping sgt
just beli tiket untuk balik kuantan
and makanan kunyah2 untuk aku terperap dalam bilik nanti je
kak pah and yaya mcm2 beli
aku taktau nak beli ape.. duet takde, so sad (penipu)
hurmm aku bukannya kaki shoping sangat pun
just suke jalan2 cuci mata je (menipu lagi)
bukan taknak beli la
masalahnye takde barang yang berfaedah aku nak beli =D
aku kalau nak beli barang ni aku akan pikir lime enam kali baru beli
buat solat istikarah dulu, bertapa dulu
ahhh tuh dah tahap jimat nak mampos
k abaikan.
after that kiteorang balik rumah jap untuk solat zohor
then sambung merayap lagi
kami jalan2 di taman negara pulak
alang2 dah sampai jauh ni msti la nak jalan2 jugak kan?
berbaloi-baloi la tiket RM16
itu bak kate kak pah (tidak termasuk perkhidmatan teksi lagi -.-)
ape yang aku suke kat taman negara ni adalah mat saleh hua3
ohmaigodAllah.. they are so incredible
ape yg incredible nya ?
cehh jakon macam tak pernah nampak orang puteh
takde la.. joking je
aku takde la gatal sangat sampai nak mintak num tepon
poyo nak mampos cuci mate cukup la B)
ok2 taubat, biasa la kat situ tmpt pelancongan
mesti la ramai orang blue eyes, yellow hair and sexy mexy
well.. normal
masa ronda2 resort kat situ aku jumpe banyak bab! doe
busuk nak mampos -,- heshhh
pastuh habes ronda2 penad dah jalan sbb pose (alasan)
kiteorang balik la singgah bazar kejap beli makanan sikit untuk berbuka
keesokkannya kiteorang balik kuantan la, nak pergi mana lagi..
bankrap sudah ni (bagi aku la =P)
conclusionnya = sronok la dpt pergi umah kak pah,
dapat makan masakan kampung sedap2
pastuh dpt maen gn anak buah die yang nakal and tomey2
weee sayang adinnnn !!! rindu lak kat die :'(
trime kasih mak kak pah sbb rajin masak sedap2
untuk kami sebagai tetamu hehe *muke tebal
teruk gile aku sbb tak tolong -,- tolong makan je, cis ! taubat.
ini adin.. sexy kan die ? =P

bukti aku pergi taman negara (poyo)

rusa? pon ada
(da mcm zoo da -.-'')

besar wey resort die
(bajet mcm aku tido situ plk bhahaha)

.
gamba aku takde sbb aku pakai selekeh gile 
sempoi kan? =D

p/s : walaupun ade sesetengah orang kate aku ni mcm orang senang 
tapi aku tak rasa mcm tuh pun, sbb aku bkn dok umah banglo ekeke
hidup aku  bergantung pada  jimat cermat duet yang aku spendkan 
sbb sbb... dah besar kannnn
nanti nakkk nakkk _________ bhahaha!
jgn pikir bukan2 nahhhh 
maksud blank tuh meaning bile aku keluar sekali mmg terus boros
memang enjoy sakan #FAKTA =D

1 comments:

basyirah al-idrus said...

woi3x....naseb bek hang xde ngutok aq haa...lau x ku sebat pale hang t..haha



Post a Comment

ce komen ce komen cikittt :3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
A